راهنمای سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات - دستگاه ها

نسخه1.7

دفتر فناوری اطلاعات | سازمان بازرسی کل کشور | بهمن ماه 1397

سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات

دستگاه ها به منظور بررسی شکایات و اعلامات وارده می توانند از طریق اینترنت با استفاده از مرورگرهای رایج، ترجیحاً فایرفاکس، و درج آدرس www.bazresi.ir وارد سایت اصلی سازمان بازرسی کل کشور شده و از لیست خدمات الکترونیک پایین صفحه گزینه "سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات" را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه به صفحه اصلی سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات هدایت خواهید شد؛ از منوی بالای صفحه، گزینه "ورود کاربران" را انتخاب نمایید.

ورود کاربران

پس از درج نام کاربری و رمز عبور بر روی دکمه ورود کلیک نمایید. چنانچه اطلاعات به درستی تکمیل شود، صفحه کارتابل خود را مشاهده خواهید نمود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید از منوی کارپوشه دو انتخاب برای شما فراهم است:"کارپوشه سازمانی" و "آرشیو کارپوشه" که در ادامه هریک از این موارد توضیح داده خواهد شد.


کارپوشه سازمانی

لیست کلیه درخواست های دریافتی (اعم از شکایات و یا اعلام) در این صفحه قابل مشاهده خواهد بود. "کارهای من"شامل کارهای تخصیص داده شده (ارجاع شده) به کاربر است. برای مشاهده اطلاعات هر درخواست که به شما ارجاع شده است، برروی آیکون کلیک کنید.


مشاهده درخواست

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود، اطلاعات درخواست در دو بخش "مشاهده آخرین اقدام" و "بررسی شکایت"در دسترس است.



همچنین با انتخاب گزینه‌ی "سایر اقدامات" و کلیک بر روی "چاپ درخواست" می توانید نسبت به مشاهده اعتراضات شاکی در قالب فایل PDF ، از طریق انتخاب "نمایش چرخه ارجاعات" از پنجره ی تنظیمات چاپ اقدام نمایید.



تکمیل کار و ادامه

پس از اینکه اطلاعات درخواست (شکایت/اعلام) واصله و شرح ارجاعات آن را مشاهده نمودید، می توانید با توجه به اقداماتی که در نظر گرفته شده است (همانند تصویر مقابل) نسبت به انجام یکی از آن ها اقدام نمایید.

پس از انتخاب هرگزینه، فرم مرتبط با همان اقدام نمایش داده خواهد شد.

 

اعلام نقص مدرک (ارجاع به شاکی)

 

چنانچه برای بررسی شکایت و یا اعلام واصله نیاز به مدارک بیشتری از سوی شهروند باشد، با انتخاب گزینه اعلام نقص مدرک می توانید شاکی را در جریان امر قرار داده و از وی مدارک تکمیلی لازم را درخواست نمایید.
ضروری است قسمت توضیحات اقدام درج شود.
پس از ثبت این اقدام، پیامی با عنوان " شكايت درتاريخ |تاریخ جاری| جهت رفع نقص مدرك با مهلت 10 روز اعاده گرديد." برای شاکی ارسال می شود. در صورتی که شاکی در مهلت مقرر اقدام به تکمیل مدارک و ثبت مستندات نکند، شکایت به کارتابل دستگاه بر می گردد.



قبول شکایت (ارجاع به شاکی)

 

در صورتی که پس از بررسی درخواست، آن را وارد و موجه دانستید می توانید با ارسال پیام قبول شکایت به شهروند وی را از این موضوع مطلع نمایید. درج توضیحات اقدام در این صفحه ضروری است. با انتخاب این اقدام، پیامی به صورت "شكايت درتاريخ | تاریخ جاری|توسط دستگاه مربوطه پاسخ داده شده است. حداكثر 10روز فرصت داريد تا نسبت به نتيجه رسيدگي اعلام نظر فرماييد، در غير اينصورت شكايت بايگاني خواهد شد." برای شاکی ارسال می شود. چنانچه شاکی در مهلت مقرر نسبت به نتیجه بررسی اقدامی انجام ندهد، شکایت به صورت خودکار بایگانی می گردد.



رَد شکایت (ارجاع به شاکی)

 

در مواردی که پس از بررسی درخواست، شکایت یا اعلام، را بی مورد دانستید، می توانید با درج توضیحات اقدام در صفحه مقابل نسبت به رَد آن اقدام نمایید. ضروری است توضیحات اقدام درج شود. پس از اینکه شکایت از سوی دستگاه رد اعلام شد، پیامی با عنوان "شكايت درتاريخ | تاریخ جاری | توسط دستگاه مربوطه رد گرديد، 10روز فرصت داريد تا نسبت به نتيجه رسيدگي اعلام نظر فرماييد، در غيراينصورت شكايت بايگاني خواهد شد." برای شاکی ارسال می شود. شاکی می تواند نسبت به نتیجه بررسی اعلام شده اعتراض داشته باشد که در این صورت شکایت جهت بررسی مجدد به دستگاه ارجاع داده می شود.



درخواست تمدید مهلت (ارجاع مسئول سامانه)

 

چنانچه برای بررسی درخواست به زمان بیشتری نیاز دارید می توانید با انتخاب این گزینه از مسئول سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات درخواست تمدید مهلت زمان رسیدگی به شکایت داشته باشید.

آرشیو کارپوشه

 

با انتخاب گزینه آرشیو کارپوشه از منوی کارپوشه لیست کلیه درخواست هایی که توسط دستگاه مورد بررسی و اقدام لازم قرار گرفته و یا در دست اقدام می باشد، نمایش داده می شود.

امکان جستجو براساس شماره پیگیری، وضعیت کار، مهلت اقدام و ... نیز وجود دارد.

خطاهای احتمالی

 

برای ورود به سامانه از مرورگرهای رایج نظیر فایرفاکس و یا گوگل کروم، استفاده نمایید؛ چراکه استفاده از مرورگرهای دیگر (IE) منجر به بروز خطای نام کاربری و رمز عبور می شود. در صورتی که از آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس استفاده نمی کنید، ممکن است در هنگام ورود به صفحه اصلی سایت سازمان با مشکل مواجه شوید، برای رفع آن مراحل زیر را دنبال نمایید.


تمامی کاربران در بدو ورود به سامانه اطلاعات کَش مرورگر را توسط کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Deleteهمانند تصویر زیر پاک کنند. در غیراینصورت استفاده از سامانه همراه با مشاهده خطا خواهد بود.


چنانچه هنگام ورود به سامانه با پیام کلمه عبور منقضی شده است مواجه شدید، مشابه فرم زیر نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید.


اطلاعیه های مرتبط با کاربران محترم دستگاه های اجرایی:
باتوجه به بروزرسانی های سامانه شکایات درصورتیکه در زمان انجام اقدام به خطایی برخوردید توسط کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Delete کش مرورگر خود را پاک نموده و با Ctrl+F5 صفحه را بروزرسانی کنید، مشکل برطرف خواهد شد. (درصورت عدم رفع مشکل، از مسئول واحد فناوری اطلاعات دستگاه اجرایی خود جهت پاک نمودن کش مرورگر کمک بگیرید) در زمان پاک نمودن کش مرورگر توجه داشته باشید کش مرورگر خود را از ابتدا پاک نمایید. (انتخاب گزینه everything در مرورگر فایرفاکس و the Begining of time در مرورگر کروم) نام کاربری و کلمه عبور جهت ورود دستگاه ها به سامانه جدید رسیدگی به شکایات دراختیار مسئولین سامانه شکایات بازرسی امور/کل داده شده است از تماس مستقیم با واحد فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور خودداری فرمایید.